Pleegouders werven met een VR-bril: “De vraag komt daardoor echt binnen”

Een nieuwe campagne om pleegouders te werven is vandaag van start gegaan. Dit keer geen spotjes op radio en tv, maar met een ‘virtual reality’-beleving door een VR-bril. “De vraag ‘wil jij ook pleegouder zijn?’ komt daardoor echt binnen”, zo vertelt een bezoeker.

De virtual reality-campagne reist de komende tijd langs scholen en organisaties. “Met de VR-bril op sta je op het schoolplein bij de Luizenmoeder”, vertelt Maaike Maas van Spirit, initiatiefnemer van de campagne. “Er komt een moeder met pleegkind het plein opgelopen en dan ontstaat er een gesprek, onder andere over de vooroordelen.”

Met de virtual reality-beleving hoopt de organisatie nieuwe pleeggezinnen te vinden en te werven. “Het is zwaar, maar leuk,” vertelt pleegvader Joram Frank bij de kick-off van de campagne. Met zijn partner zorgt hij voor twee pleegkinderen, maar een held voelt hij zich zeker niet. “Nee hoor. Vooral die kinderen zijn dapper, dat ze in een ander gezin opnieuw durven te beginnen.”

De virtual reality-campagne reist de komende tijd langs scholen en organisaties. Het item dat NH Nieuws maakte, is hier terug te vinden.

Bron: NH-Nieuws